Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017

Από την παρουσίαση της ποιητικής συλλογής Ακτογραφώντας!

Και τώρα μαζί ….Ξέρετε όταν με καλούν οι φίλοι να παρουσιάσω τις δουλειές τους είμαι λαλίστατη… όταν όμως πρόκειται να μιλήσω για μένα δεν τα καταφέρνω καθόλου καλά πιστέψτε 

Θα προσπαθήσω όμως γιατί απόψε μου κάνατε την τιμή να είστε δίπλα μου όλοι εσείς οι εκλεκτοί και αγαπημένοι που είχα την τύχη να συμπορευτώ και να μοιραστώ μαζί σας άπειρες στιγμές σε αυτή την ζωή.. έχουμε πλέξει μαζί (σπουδαία λέξη το ‘’μαζι’’ …….του μέλλοντος μας) χρόνια τώρα και ακόμα συνεχίζουμε να πλέκουμε το υφάδι της μνήμης .. φίλοι  καινούργιοι και παλιοί, σύντροφοι, συνάδελφοι, όσοι απομείναμε στην οικογένεια και φυσικά ό Δημήτρης και η Αλεξάνδρα ..ξέρετε είναι αυτά τα δυο ..τα  καλύτερα πεπραγμένα μου .
Με τους περισσότερους από εσάς συμπορευτήκαμε χρόνια και γνωρίζετε την σχέση μου με την ζωή και την πορεία μου μέσα σε αυτή. .Αυτή την σχέση και την πορεία προσπάθησα να ακτογραφήσω σε αυτήν την ποιητική συλλογή. Να ακτογραφήσω αφτιασίδωτα -έτσι όπως αφτιασίδωτη παλεύω να είναι η ζωή μου- τις αλήθειες μου, τους φόβους κάθε συναίσθημα και γεγονός που αναστάτωσε την ψυχή μου και ρίζωσε μέσα της… δημιουργία , έρωτα , επαναστάσεις ,όραμα, ευτυχία , πίκρα , πόνο, μοναξιά , προδοσία ,απώλεια  και όλα αυτά πατώντας και ζώντας σε μια πατρίδα που με μάγεψε το φως της, ο ήλιος ,ο θάλασσα ,τα βουνά της ,τα μικρά λιμανάκια ,οι αυλές της ,οι άνθρωποι που την πατούν, η ιστορία της. Αυτή η συλλογή δουλεύτηκε σε δύσκολους καιρούς και ήρθε  στο φως σε δίσεκτο χρόνο .
Δίσεκτοι καιροί και δύσκολοι για αυτή την πατρίδα και για όλους μας ,με μια κοινωνία εγκλωβισμένη στην ανασφάλεια ,τον φόβο ,τα αδιέξοδα ,την φτώχια ,την ανέχεια ,την προσφυγιά .Υπάρχει μέσα μας  πράγμα ζορισμένο και βουβό που λέει και ο Νιόνιος και ερχόμαστε κάποιοι να το βγάλουμε τους χειμώνες ετούτους τους δύσκολους..Γι αυτό οι διανοούμενοι -και ζητώ συγνώμη για αυτό τον όρο όσο αφορά τον εαυτό μου –οφείλουν να σηκώνουν το μπόι τους στις περιστάσεις και να μάχονται .Μπορεί ένα ποίημα να μην μπορεί να αλλάξει τον κόσμο όμως η τέχνη ,ο πολιτισμός, μας βοηθάει να ζούμε και να πεθαίνουμε με αξιοπρέπεια. Η ποίηση έχει την μαγική δύναμη να σε βυθίζει στον πυρήνα της ζωής .Ας την κρατήσουμε ως το τελευταίο οχυρό της ύπαρξης μας
Θέλω να πω ένα ευχαριστώ από καρδιάς σε όλους  εσάς που συμβάλλατε στο να εξελιχθεί  τόσο όμορφα αυτή η βραδιά .Ευχαριστώ τον αγαπητό φίλο Ικαρο Μπαμπασάκη συγγραφέα ,μεταφραστή και Ικαρε χαίρομαι πολύ που συναντήθηκαν οι δρόμοι μας ……
Τον αγαπημένο μου φίλο και έναν από τους σημαντικούς μας ποιητές Γιάννη Σκληβανιώτη
Τον άνθρωπο που με την καθοριστική συμβολή του έδωσε άλλη υπόσταση στο βιβλίο .Έργο εξωφύλλου the spirit  του αγαπημένου και καταξιωμένου εικαστικού Κωστή Γεωργίου .Κωστή σε ευχαριστώ  για την εμπιστοσύνη σου και ....τελικά οι παρέες γράφουν μικρές αλλά ουσιαστικές στιγμές .
Τους δυό αγαπημένους ηθοποιούς που υπηρέτησαν και υπηρετούν την τέχνη διδάσκοντας μας όλα αυτά τα χρόνια το ήθος και την αξιοπρέπεια Γιώργο Αρμένη και Εύα Κοταμανίδου.
Την ταλαντούχα ηθοποιό και τραγουδίστρια Λίνα Ψυχογιού
Την αγαπημένη μου Μάρθα Μεναχέμ που μας ταξιδεύει με τις υπέροχες μουσικές συνθέτοντας πάνω σε ποιήματα μεγάλων ποιητών μας και στίχους αξιόλογων στιχουργών.
Στέλλα Καρύδα ταλαντούχα και φίλη μου ευχαριστώ από καρδιάς.
Την πολλά υποσχόμενη Ιφιγένεια Κορολόγου και τον εξαιρετικό πιανίστα Μάρκο Κώτσια για την σημαντική συμβολή τους στην αποψινή βραδιά          
Βασια Ζήλου ..τι να πω για την Βάσια ..δυο άνθρωποι ευθύνονται που βρίσκομαι σήμερα εδώ  …η Βάσια και ο ποιητής μας  Κωστας Παπαγεωργίου .Η Βασια πρωτοείδε τα ποιήματα μου ένα καλοκαίρι και επέμενε να τα πάμε στον Κώστα …και ξέρετε όταν η Βάσια πιστέψει σε κάτι το παλεύει μέχρι τέλους ,επιμένει και δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα ...εγώ κρατούσα σθεναρά ….έως …υποχώρησα …Βάσια ευχαριστώ πολύ για όλα !! και έτσι πήρα τα ποιήματα μου και πήγαμε στο σπίτι του Κώστα .Του τα άφησα τρεμάμενη και έφυγα σχεδόν τρέχοντας.. Κώστα σε ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σου, για τον δρόμο που μου άνοιξες και για τις ασκήσεις θάρρους στα χαμόγελα της μοναξιάς.
Όθωνας Μπικάκης και Ανδρέας Φασάκης δυο σπουδαίοι μουσικοί Ο Οθωνας γράφει νέα ιστορία στους κρητικούς μουσικούς δρόμους και ο Αντρέας ερμηνεύει …η γνωριμία με τα παιδιά μπορεί να μην είναι χρόνων αλλά έχει όλα εκείνα τα μικρά σπουδαία που την εξελίσσουν αγάπη ,θαυμασμό, αλληλοεκτίμηση και φυσικά η αγάπη μας για την Κρήτη και για τα ωραία γενικώς .
Ευχαριστώ τον Σαμμυ Γαβριηλίδη τον εκδότη μου και όλο το τιμ των εκδόσεων που εργάστηκε για την έκδοση του βιβλίου .
Τον φίλο μου  Βασίλη Χατζηιακώβου την ψυχή του polis art αυτού του φιλόξενου χώρου πολιτισμού τον ευχαριστώ για τον συντονισμό της αποψινής βραδιάς,το καλωσόρισμα του και για όλες τις ζεστές βραδιές που μας χαρίζει .
Και τέλος ένα ευχαριστώ από καρδιάς για όλους εσάς τους  σημαντικούς ,δικούς μου ανθρώπους που με τιμήσατε και είστε πάντα δίπλα μου .






Εφη Μαχιμάρη  2016









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου